Melodifestivalen - Från en folkfest till ett fiasko och tillbaka till riktigt trevlig underhållning igen

Ja, med åren har ju melodifestivalen bara blivit sämre, och producerar numera ungefär 5 bra låtar per år, medans de stora artisterna får ännu mer onödig publicitet = $$$
Men i år hade vi i alla fall ingen given vinnare, och det kändes ju skönt. Men den där Måns var ju den man tyvär trodde skulle vinna. Ja, det såg onekligen mörkt ut, men så hände något, och en stor chock lade sig vöer det svenska folkhemmet. Det är svårt att säga vad som hände, men nedan listar jag de bästa ögonblicken i gårdagens final. Enjoy :)

5. Vinnaren är INTE en dålig flickidol eller en folk-kär artist med en halvkass schlager, fantastiskt.

4. MÅNS - I negativ bemärkelse. Att förstå att nästan alla, för utom bland annat just Måns,
kunde vinna var obeskrivbar. Glädjerop hördes säkert flera kilometer från många vardagsrum.

3. Sverige har lärt sig att rösta taktiskt, och för en gåns skull vinner en låt som har stor chans att lyckas i Europa.

2. af Ugglas får näst högsta poäng :D Jag satt där och hoppades att nån av
dom som låg sist skulle få allra mest, bara för att hon skulle vinna, men man kan ju inte få allt.

1. TINGALIIN (tingeling - russian baselovers rmx) Jag gillar techno, och jag
gillar humorinslagen i melodifestivalen. Hade den här låten varit med och tävlat,
då hade den vunnit, och vår plats som Eurovision song number one hade varit
säkrad. Extra plus för att Tetrislåten var med, ryssen som uppfann det spelet
grundade en nästintill religiös rörelse :D



Kommentarer
Postat av: Anonym

Att få kolla med mig då :P Är inte det ett pluss.

2009-03-15 @ 18:43:31
Postat av: Brain

Jo, det är det, men nu menar jag ju i själva programet :P



Puss

2009-03-15 @ 18:54:58
URL: http://braiin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0