Slarvig räkhelg

Nu var det några dagar sedan jag skrev, och sedan dess har jag bland annat varit på läger.

Här följer en sammanfattning av veckan som gick;

Vi hade alltså APU-vecka, men vi var dock inte ute på praktik, utan vi skulle skriva CV, göra en
affisch med företag man kan jobba på, och annat som kan vara bra att kunna. Vi var på
studiebesök på Tetra Pak också, det var riktigt intressant, och det var en lärorik veck.
Sista dagen var kanske inte den bästa, men det gick bra det med till slut.

Pratade lite med Laurence om praktiken i tvåan, och sa att jag gärna ville var på tidningen
"Jaktmarker och Fiskevatten" i Karlstad, där vi var på studiebesök i höstas.
Jag är visserligen varken jakt eller fiskemänniska, men det verkar kul att jobba på en
tidningsredaktion, och det är ju de jag vill lära mig. De som jobbade där sa själva
att de inte heller var så intresserade, men de snappade upp en hel del tack vare jobbet.

Idag skickade jag ett mail till dem, och fick svaret att det skulle gå bra att praktisera där :D


Nu till något helt annat. I helgen var jag som sagt på läger, närmare bestämt en utbildning.
Utbildning för unga konfirmandledare på Sandvikengården. Det avr riktigt roligt, och jag fick
några nya vänner, bland annat Harald, som lärde oss dansen som bäst dansas till texten
"Stora bollen, lilla bollen
stora bollen lilla bollen.
Röra grytan,
röra grytan,
röra grytan,
röra grytan.
Och räkan,
Och räkan,
och räkan,
och räkan..."

Igår var också Millan här, det var ju en vecka sedan vi sågs, vi hade det riktigt mysigt,
tack för en mysig natt älskling <3

Med det avslutar jag detta inlägg, men jag skriver två nya spännande just nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0